نخستین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی ایران اسکوکواکس

ایران اسکوکواِکس IRANSCOCOEX

اولین رویداد بین المللی رهبران، صاحبان و بازیگران کلیدی و تصمیم گیرندگان کسب و کارهای صنعتی و تجاری

نوع رویداد:

کنفرانس و نمایشگاه ایران اسکوکواکس

زمان رویداد:

7 اردیبهشت   1403
2024 April 26

زبان رویداد و کنفرانس

به زبان کشور میزبان (فارسی)
و زبان رسمی سازمان همکاری شانگهای روسی و چینی
و به زبان انگلیسی خواهد بود.

93kشرکت کننده
320+سخنران
180+نشست
93kکنفرانس B2B

مکان کنفرانس:

ایران مال: صنایع سبک و لاکچری
شهر آفتاب: صنایع سنگین و پروژه ها
هتل المپیک: محل نشست ها و نمایشگاه جنبی
مصلی بزرگ تهران: ویژه خیریه ها
سالن اجلاس سران: اجلاس رهبران کسب و کار

سایت نمایشگاهی :

نمایشگاه بین المللی در تهران
نمایشگاه شهر آفتاب
ایران مال
با پیش بینی ۲۰ الی ۴۰ هزارمترمربع فضای نمایشگاهی

ایران اسکوکواِکس در اخبار

روسیه خواستار افزایش صادرات کالاها و محصولات ازسوی ایران به این کشور شد

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه می گوید: تقاضای روس ها برای واردات  انواع کالاها و محصولات از ایران در ...
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱

سیاست تهران بر تعمیق روابط و مناسبات همه جانبه با کشورهای آسیای میانه

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار معاون نخست‌ وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان عضو سازمان همکاری اقتصادی شانگهای گفت :سیاست ...
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱
Placeholder

دیپلماسی پویای ایران و بریکس

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست ویدئو کنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس که به میزبانی چین برگزار شد، گفت: روندهای متعارض جهانی، یکجانبه‌گرایی ...
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲

برگزاری نمایشگاه ” ایران اسکوکواکس ” گامی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و تقویت همکاری ...

دکتر”عباس  تقدسی نژاد ” مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اعلام کرد : برگزاری نمایشگاه فرصت های همکاری اقتصادی کشورهای عضو ...
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱
iranscocoex

طرح کلی برنامه ایران اسکوکواکس

اهم برنامه های کلی این رویداد عبارتند از:

  • مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور مقامات عالی از 32 کشور
  • انجام ۸ سخنرانی مقامات در این دو مراسم
  • اعطای نشان ، تندیس و لوح ایران اسکوکواکس SCOCOEX IRAN
  • برگزاری هر روز دو نشست و جمعا ۸ نشست

اسکوکواکس رویدادی مرکب، زنجیره ای و بین المللی

این رویداد بین المللی با محوریت کشورهای عضو سازمان های بین المللی و همسایگان کشور میزبان برگزار می شود . سال اول با حضور ۲۹ کشور به میزبانی ایران تحت عنوان ایران اسکوکواکس برگزار می شود و به صورت گردشی هر سال در یک کشور عضو سازمان های بین الملی هدف رویداد میتواند برگزار شود و با نام میزبان اسکوکواکس ترکیب می شود مثلا چاینا اسکوکواکس ، ایندیا اسکوکواکس، راشن اسکوکواکس و …

مقر دایمی این رویداد تهران میباشد. شورای سیاستگذاری این رویداد با توجه به مکان برگزاری بومی بوده و از مسئولین و متخصصان همان کشور با همکاری و مشورت دبیر اجرایی و دبیرکل سازمان های بین المللی رویداد و کشور میزبان رویداد تعیین می گردد.

در صورتی که کشوری آمادگی اجرای این رویداد را در هر سالی نداشته باشد این رویداد میتواند در تهران برکزار شود. در بخش نمایشگاهی این رویداد شرکتهای علاقمند از هر کشور عضو، همسایگان کشور میزبان رویداد و شرکای گفتگوی SCO به صورت انفرادی و یا تحت پاویونی از سوی کشور خود می تواند ثبت نام کنند. برای اسپانسرینگ این رویداد هر شرکتی که در تقابل و تضاد با منافع اعضای SCO و کشور میزبان نباشد در صورت تایید شورای سیاستگذاری میتواند جهت بررسی درخواست دهد.
غرفه های نمایشگاهی فقط به اعضای دائمی، ناظرین و شرکای گفتگوی SCO داده میشود. هر فرد متخصصی و مدیری از هر گوشه دنیا میتواند برای شرکت در مراسم های افتتاحیه و اختتامیه ثبت نام کند به شرط آنکه در تقابل و تضاد با منافع اعضای SCO و کشور میزبان نباشد و شورای سیاست گذاری تایید کند. سخنرانان اصلی مراسم افتتاحیه و اختتامیه فقط میتواند از روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای اعضای دائمی و یا مقامات محلی میزبان و یا مهمانان ویژه مورد تایید شورای سیاست گذاری و دبیر کل اجرایی SCO باشد.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی تعاملات اقتصادی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، سازمان اقتصادی اکو، و همسایگان جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان اسکوکواکس به میزبانی ایران تحت ساب برند ایران اسکوکواکس در راستای معرفی خدمات و کالاهای صادراتی، ایران به عنوان ابزار و مسیری برای گسترش اهداف صادراتی کشور و تامین مواد اولیه و تکنولوژی به منظورنوسازی و توسعه صنعایع داخلی و همچنین جذب سرمایه خارجی و توسعه سرمایه گذاری های مشترک برگزار می شود.

رویداد بین المللی ایران اسکوکواکس با محوریت حمایت از بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان کشور با هدف ارزآوری، اشتغالزایی در جهت رفاه جامعه و رفع محرومیت زدایی اجرا خواهد شد.

در این راستا نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی ایران اسکوکواکس با هدف توسعه اقتصادی و تجاری با حضور بیش از 32 کشور به میزبانی جمهوری اسامی ایران در تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در تهران برگزار می شود.

نمایشگاه این رویداد با پیش بینی حضور بیش از ۲۵۰ شرکت از کشورهای مختلف وبیش از ۲۵۰ شرکت ایرانی، و پیش بینی سه الی شش هزار بازدید کننده خارجی از میان مقامات و سرمایه گذاران و بیش از۲۰ هزار بازدید کننده متخصص ایرانی با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد. کنفرانس این رویداد با دو نشست تخصصی به عنوان ساب کنفرانس در حوزه بانکداران و شهرداران محلی برای بررسی چالشهای قانونی، بانکی، گمرکی و تعرفه ای، حمل و نقل، و فرصتهای اقتصادی شهری با معرفی پروژه ها و… برگزاری هر روز دو نشست و جمعا ۸ نشست برگزار می شود که زمینه نشست ها درموضوعاتی همچون رویه های همکاری های مشترک فنی و بازار، سرمایه گذاری خارجی، فرصتهای تجاری کشورها، اموزش های تخصصی امور مناقصات و مزایده ها ، قوانین تجاری کشورهای عضو و تعرفه های ترجیحی است. با توجه به اهمیت تأثیرگذاری این رویداد بر توسعه روابط تجاری کشور در حوزه صادرات از جنابعالی و آن شرکت معظم برای حضور موثر دعوت به عمل می آید.

جزئیات برنامه کنفرانس و نشست ها فقط به ثبت نام کنندگان و شرکت کنندگان اعلام می شود زمینه نشست ها عبارتند از : روش های همکاری های مشترک فنی و بازار، سرمایه گذاری خارجی، فرصتهای تجاری کشورها، مزایده و مناقصه فروشندگان و خریداران ، قوانین تجاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، تعرفه های ترجیحی و… جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ایران اسکوکواکس www.scocoex.com مراجعه نموده و یا به شماره های واتساپ  1985227-0910 و 5385705-0912 نام شرکت خود را ارسال فرمایید.

تامین هزینه های رویداد و میهمانان ویژه و سخنران و هزینه سفر، تشریفات و اقامت به عهده مجریان رویداد در کشور میزبان از محل ثبت نام، واگذاری غرفه و اسپانسرینگ و انتشارات است. تامین امنیت سخنرانان، مهمانان، مشارکت کنندگان به عهده واحد حراست رویداد تحت نظارت کشور میزبان میباشد

این رویداد بین المللی را نباید از دست داد.

در این رویداد همه چالشها و فرصتهای تجاری، فنی، سرمایه گذاری، همکاری های مشترک، بازاریابی، کیفیت و شیوه ارتباطات و گفتگوهای مشتری مدارانه، را تجربه میکنید. همکارهای قانونی در راستای توسعه پایدار ارتباطات، روابط مالی، گمرک، حمل و نقل، بانک و بیمه، استانداردها بین المللی و… به شیوهای نو در این رویداد فراگرفته میشود و مبتنی بر مقتضیات و تغییرات مرور خواهند شد. در ایران اسکوکواکس شما با جامعه ای جدید از مشتریان و محتواهای ارتباطی با بیش از 32 کشور آشنا می شوید.

کنفرانس و نمایشگاه ایران اسکوکواکس در راستای معرفی پتانسیل خدمات و کالاهای صادراتی غیر نفتی ایران به عنوان ابزار و مسیری برای تحقق اهداف صادراتی کشور برگزار خواهد شد. لذا اعتقاد برگزارکنندگان این رویداد این است که توسعه تجارت غیرنفتی ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با راهکارهای علمی و دیپلماتیک امکان پذیر است. میخواهیم با دانش، خردجمعی و برنامه ریزی هدفمند صد در صد اهداف صادراتی کشور را برای هر یک از بازارهای هدف در میان اعضای SCO ، ECO ،BRICS و همسایگان ج.ا.ا فراهم نمائیم.
در این راستا کمیته های تخصصی در ارتباط با هر کشور با بیش از ۴۰پیش نشست کارشناسی تشکیل خواهد شد و برای هرکشور با تیمهای متخصص بین المللی، تولیدکنندگان و برندهای ایرانی به بررسی، نیاز سنجی، استعداد و پتانسیل هر کشور برای روابط تجاری و اقتصادی با ایران خواهیم پرداخت تا رویدادی نتیجه محور را بسترسازی نماییم. شرکت کنندگان این رویداد را هدفمند از میان تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و خریداران و تجار هر کشور انتخاب و دعوت خواهیم کرد

مخاطب هدف :

ایران اسکوکواکس“ IRANSCOCOEX “ اولین رویداد بین المللی برای رهبران ، صاحبان و بازیگران کلیدی و تصمیم گیرندگان کسب و کارهای صنعتی و تجاری و متخصصانی است که در بهبود و توسعه رفاه اقتصادی و تجارت بین کشورهای عضو پیمان شانگهای دخیل هستند . نمایندگان این کشورها و کشورهای همسایه ایران هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گردهم می آیند تا در برنامه اقتصادی و صنعتی و علمی شرکت کنند و ایجاد ارتباط با همکاران، شرکا، مشتریان و… حضورموثر داشته باشند. ایران اسکوکواکس رویدادی بین المللی است که با عالی ترین تشریفات دیپلماتیک و مدیریتی در کالس جهانی با حضور بیش از 250 شرکت از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای وبیش از 350 شرکت ایرانی، با پیش بینی سه هزار بازدید کننده خارجی از میان مقامات وچپ سرمایه گذاران و هیات های تجاری از 29 کشور ،و بیش از 20 هزار بازدید کننده متخصص ایرانی ، با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می شود. شرکت کننده در کنفرانس و نمایشگاه، مبتنی بر رزومه و هدفمند برای ایجاد تعامالت موثر اقتصادی، تجاری و صنعتی به عنوان حامیان، شرکت کنندگان،بازدیدکنندگان دعوت و ثبت نام خواهند شد.

اسکوکواکس با دعوت به همکاری و حضور نهاد ریاست جمهوری دولت سیزدهم، وزارتخانه های: صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نفت، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، اقتصاد، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، سازمان های نظام مهندسی، و معدن، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان هواپیمایی کشور، اداره راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتاق های بازرگانی مشترک، تشکل های صنعتی و مدیریتی، شرکت های ملی نفت، گاز و پتروشیمی، بانک ها و بیمه ها، شرکت های خودروسازی، شرکت های فولاد و آلومینیوم، هلدینگ ها، شرکت های صنایع غذایی،لوازم خانگی، مبلمان،طلا وجواهر، نساجی و پوشاک، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های اینترنتی، سازندگان مراکز تجاری، سفارت خانه های ۲۹ کشور در ایران و سفارتخانه های ایران در این کشورها و… برگزارخواهد شد.

در این رویداد با رهبران و صاحبان کسب و کارهای 29 کشور آشنا خواهید شد و در مرکز این ارتباطات، موفقیتهای بزرگی که منجر به پایداری صادرات و همکاری های مشترک شما باشد بدست خواهید آورد. ایران اسکوکواکس مبتنی بر اهداف حامیان و شرکتکنندگان در تنظیم و برنامه ریزی های یک گفتگوی تجاری موثر و عملیاتی، شناخت مشتری، عقد قرارداد، تحویل سفارشات، امور مالی و بانکی، گمرک و بیمه، استانداردها آشنایی با پلت فرمهای تجاری، فناوری دیجیتال B2B ،استراتژیهای تجاری، شناسایی، اختلاها و موانع و ارائه راهکارهای موثر در روابط تجاری بین الملل شما را با حضور متخصصین هر امری در این رویداد یاری خواهد کرد.