جهش و رونق اقتصادی با تکیه بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی


رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی مهمترین مسایل اقتصادی کشور را جهش و رونق تولید با تکیه بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی عنوان کردند و خواستار حرکت و اقدام عملی برای تحقق این امر در کشور شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی با تاکید بر امر تولید به عنوان اکسیری برای رشد و جهش اقتصادی ، کاهش تورم،  افزایش اعتماد و غرور ملی و احساس عزتمندی گفتند: نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتعال آفرینی به معنای آن است  که این تولید می بایست دارای خصوصیت اشتغال آفرینی و دانش بنیان باشد.

ایشان افزودند: تولید دانش بنیان ، دانش جدید و پیشرفت های علمی و تولیدی که اشتغال آفرین باشد ، لازمه جهش و رونق اقتصادی است و چنانچه ما تولید دانش بنیان را معیار قرار دهیم و به دنبال تولیدی برویم که دانش بنیان باشد، انشاالله یک حرکت رو به جلو و محسوسی خواهیم داشت.

 

“ایران اسکوکواکس”

در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رونق و جهش اقتصادی و استفاده از ابزارها و راهکارها برای تحقق این امر در کشور، یک رویداد بین المللی و منطقه ای که یکی از موضوعات آن همکاری در زمینه کارآفرینی و دانش بنیان است ، اواسط تیرماه  سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

شرکت” آفتاب پیشرفت صنعت ” درصدد است با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران و شهرداری تهران ” اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین المللی  ” فرصت های همکاری اقتصادی کشورهای عضو، ناظر و شرکای گفت و گوی سازمان همکاری شانگهای و همسایگان ایران تحت عنوان ” ایران اسکوکواکس”  را دوازدهم لغایت پانزدهم تیرماه امسال (۱۴۰۱)  با حضور ۲۶ کشور در تهران برگزار کند.

در این رویداد بین المللی که با هدف توسعه و گسترش همکاری های متقابل منطقه ای و بین المللی میان سازمان همکاری شانگهای و همسایگان ایران با موضوعات و زمینه های متعدد همکاری همچون دانش بنیان ، هوش مصنوعی و کارآفرینی  برگزارمی شود ، دریچه های جدیدی از برقراری مناسبات و روابط بین صاحبان و رهبران اقتصاد ، تجارت، بازرگانی انرژی و علوم و دانش های نو گشوده می شود.

 

نظردهی بسته شده است