صادرات بیش از 18 میلیارد دلار کالا از ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای


سخنگوی  گمرک  جمهوری اسلامی  ایران اعلام کرد : در راستای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری میان کشورمان و کشورهای عضو سازمان پیمان همکاری اقتصادی شانگهای ، در یازده ماه سال جاری ، حدود ۴۱ میلیون تن کالاهای ایرانی  به ارزش اقتصادی بیش از ۱۸ میلیارد دلار به کشورهای عضو این سازمان صادر شده است. این مقام گمرگ ایران گفت:  رقم صادرات کالا های ایرانی به کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این مدت نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته  سخنگوی گمرک ایران  همزمان با موافقت اعضای شانگهای با سازوکار عضویت ایران در این سازمان ،  حجم مبادلات تجاری کشورمان با کشورهای عضو این سازمان در این مدت به رقم افزون بر ۳۲ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه به یازده ماه سال گذشته از ۳۱ درصد رشد برخوردار می باشد.

لطیفی  افزود: در این مدت چین  باخرید ۱۲میلیارد و ۶۳۴میلیون دلار ، افغانستان با یک میلیارد و ۶۵۵میلیون دلار ،هند با یک میلیارد و ۶۳۴میلیون دلار ،پاکستان با یک میلیارد و ۱۲۹میلیون دلار ،روسیه با ۴۳۹میلیون دلار پنج مقصد نخست کالاهای ایرانی در بین اعضای شانگهای بودند. لطیفی در ادامه گفت : عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای باعث افزایش چشمگیرتجارت  ایران با اعضای شانگهای و شرکای آنها در جهان خواهد شد.

 

 

اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین المللی ” ایران اسکوکواکس”

عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری اقتصادی شانگهای فرصت تازه ای را برای تقویت و گسترش مناسبات و همکاری های تجاری ، بازرگانی،  صنعتی و سایر بخش ها با اعضای این سازمان بوجود آورده است .

در راستای تحقق این هدف به ابتکار و همت”  شرکت آفتاب پیشرفت صنعت ایران “و با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران و شهرداری تهران قرار است اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین المللی ” فرصت های همکاری اقتصادی کشورهای عضو،  ناظر و شرکای گفت و گوی سازمان همکاری شانگهای  و همسایگان ایران تحت عنوان ” ایران اسکوکواکس “دوازدهم لغایت پانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ با حضور ۲۶ کشور در تهران برگزار شود.

این رویداد بین المللی فرصت جدیدی را برای تبادلات و تقویت همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری میان رهبران،  دست اندرکاران و صاحبان تجارت، اقتصاد ، صنعت و دیگر بخش ها فراهم می آورد تا ضمن رایزنی با طرف های تجاری و بازرگانی،  بازارهای جدیدی را برای تولیدات و محصولات صادراتی جستجو کنند.

 

نظردهی بسته شده است