روسیه خواستار افزایش صادرات کالاها و محصولات ازسوی ایران به این کشور شد


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه می گوید: تقاضای روس ها برای واردات  انواع کالاها و محصولات از ایران در هفته های اخیر بشدت  افزایش یافته است و آنها خواهان صادرات بیشتر از سوی ایران به روسیه هستند. “جلیل جلالی‌فر” گفت: در روزهای اخیر با وجود تعطیلات نوروز، جلسات فشرده ای در خصوص صادرات کالاها و محصولات از سوی ایران به روسیه در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

وی با بیان اینکه سیل تقاضا از سوی روسیه برای واردات کالاهای ایرانی در هفته‌های اخیر آغاز شده به شکلی که آنها درحوزه‌های مانند مصالح ساختمانی، یراق آلات، دکوراسیون، دستگیره و قفل به شدت خواهان واردات کالا از ایران هستند، افزود: در کنار این اقلام، کالاهای کشاورزی ایران هم همچنان مورد توجه روس‌ها است و آنها برای تهیه این کالاها از ایران اشتیاق نشان می‌دهند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: در حوزه محصولات پلیمری، پلاستیکی، مواد دارویی و مشتقات پتروشیمی خیلی از کالاهای مورد استفاده در روسیه از اروپا تامین می‌شد وی اکنون آنها خواهان تامین این کالاها از سوی ایران هستند.

جلالی‌فر یادآور شد: روسیه در سال 2021  به ارزش اقتصادی 25 میلیارد دلار مواد غذایی از کشورهای اروپایی واردات داشت، اما طی روزهای اخیر روس ها با برقراری تماس های مکرر با طرف های ایرانی خواهان صادرات مواد غذایی از سوی ایران به روسیه شدند.

جلیل جلالی‌فر بیان کرد: روسیه برای تقویت و توسعه مناسبات و همکاری های اقتصادی، بازرگانی و تجاری و روابط با ایران گام برداشته و تماس ها و تقاضا های این کشور برای واردات انواع کالاها و محصولات ایرانی نوید بخش توسعه و گسترش صادرات ایران به این کشور و کشورهای منطقه اوراسیا است.

ایران اسکوکواکس

در راستای تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی ، قرار است اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی بین المللی همکاری های اقتصادی ایران و کشورهای عضو، ناظر و شرکای گفت و گوی سازمان همکاری اقتصادی شانگهای و همسایگان ایران  تحت عنوان” ایران اسکوکواکس”  با حضور 26 کشور نیمه اول تیرماه امسال در تهران برگزار شود.

این رویداد بین المللی به ابتکار و همت شرکت آفتاب پیشرفت صنعت ایران و با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران و شهرداری تهران برگزار می شود و فرصتی ارزنده برای شرکت های ، تجار ، بازرگانان ، تولید کنندگان و صنعتگران است تا با استفاده از فرصت ها ، زمینه های همکاری ، سرمایه گذاری متقابل و رونق کسب و کار را از طریق تعامل و گفت و گو های نزدیک  با طرف های خارجی فراهم آورند. در این نشست بین المللی از سوی ایران اسکوکواکس انواع خدمات و مشاورهای لازم در زمینه های مختلف در اختیار طرف های ایرانی شرکت کننده در این رویداد قرار می گیرد.

نظردهی بسته شده است