با هدف گسترش همکاری ها ، دفتر تجاری ایران  بزودی در قطر گشایش می یابد


رئیس جمهوری اسلامی ایران : با هدف گسترش همکاری ها ، دفتر تجاری ایران  بزودی در قطر گشایش می یابد

رئیس جمهوری اسلامی ایران حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در بازگشت از سفر رسمی دو روزه به دوحه پایتخت قطر اعلام کرد: به منظور توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با کشور همسایه  قطر، دفتر تجاری کشورمان بزودی در دوحه پایتخت این کشور فعالیت خود را آغاز می کند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی گفت: سفر به قطر با هدف افزایش اعتماد متقابل و همکاری با همسایگان و نیز تامین منافع و سهم ایران در اقتصاد و تجارت منطقه ای  انجام شد.

رییس جمهوری با اشاره به نشست ها و مذاکرات با امیر قطر تصریح کرد: در این نشست ها مسائل تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و به ویژه موضوع سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت السلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد : در نتیجه  این سفر و گفت و گو و مذاکره چهارده موافقتنامه  همکاری در بخش های مختلف میان دو کشور امضا و مبادله شد و با تاکید مقامات عالی دو کشور دستورات  لازم برای اجرایی شدن موافقتنامه ها  نیز صادر شده است.

چرخش در سیاست خارجی ایران و نگاه به شرق از اولویت های دولت ابراهیم رئیسی  اعلام شده و در چارچوب  این سیاست  و در راستای تقویت و بسط همکاری های تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایگان ایران ، اولین کنفرانس و نمایشگاه تخصصی فرصت های اقتصادی کشورهای عضو،  ناظر و شرکای گفت و گوی سازمان همکاری شانگهای و همسایگان ایران ” ایران اسکوکواکس” به ابتکار شرکت ” افتاب پیشرفت صنعت ایران ” و با همکاری و مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران و شهرداری تهران  دوازدهم لغایت پانزدهم تیرماه سال ۱۴۰۱ با حضور ۲۶ کشور در تهران برگزار خواهد شد.

نظردهی بسته شده است